Welcome to this blog

Posted by mfk On 04 - 02 - 2009

Welcome to this blog. I hope that you will get something beneficial in this web the topic that i will post such as music, movie,medical references, meedical stuff, photography and etc. thank you for visiting this blog.

ECG -electrocardiogram

Posted by mfk On 04 - 02 - 2009

An electrocardiogram (ECG / EKG) is an electrical recording of the heart and is used in the investigation of heart disease.

10 Situasi Lelaki yang Harus Wanita Fahami

Posted by mfk On 03- 04 - 2009

Apakah situasi2 lelaki yag perempuan harus mengerti dan fahami? Ikuti maklumat lanjut mengenai perkara berkenaan dlm entry berkenaan

Delaying cataract

Posted by mfk On April - 3rd - 2009

What is cataract? How to delay it?

Medical Mnemonic - OnG PART 1

Posted by mfk On Nov - 5 - 2009

what is mnemonic? Definitions of mnemonic a device (such as a rhyme or acronym) used to aid recall of or relating to or involved the practice of aiding the memory; "mnemonic device" for this time being, let have a look at Obstetric Gynaecology Mnemonic


Nat ditinggal dalam perut



SELEPAS setahun dibedah, nat yang digunakan dalam pembedahan implan tulang belakang Khai Yien masih tertinggal di dalam tubuhnya.


KUALA LUMPUR - Seorang wanita kini hidup dalam ketakutan apabila sebiji nat berukuran 0.5 sm tertinggal dalam badannya semasa dia menjalani pembedahan keretakan tulang belakang di sebuah hospital swasta di sini tahun lepas.
Tan Khai Yien, 29, yang juga seorang pereka dalaman mendakwa pembedahan menggunakan teknik implan logam yang disokong dengan nat itu dilakukan selepas dia terlibat dalam satu kemalangan jalan raya pada Oktober tahun lepas.
Bagaimanapun, selepas pembedahan itu dilakukan, dia dikejutkan dengan kenyataan doktor terbabit bahawa salah satu nat yang dipasang telah tertanggal dan jatuh dalam bahagian tubuhnya yang dibedah.

Macam2 kes yang berlaku sekarang ni, itu tertinggal la ini tertinggal la....
dan zaman pun sudah berubah...
pesakit mempunyai hak untuk menyaman doktor jika didapati ada unsur2 kecuaian
ada la undang2 yg menyebut mengenai perkara berkenaan




end of entry, leave some comment =)

0 Response to "Nat ditinggal dalam perut"

Post a Comment


    Chat Box

    mfk resources